podle zákona č. 170/2018 Sb., o distribuci pojištění a zajištění, v platném znění, a podle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění.
Smlouvami o finančních službách uzavíranými na dálku jsou smlouvy mezi spotřebitelem (pro tyto účely však pouze fyzickou osobou) a dodavatelem, které byly uzavřeny výhradně pomocí prostředků komunikace na dálku (např. telefon, fax, elektronická pošta, internet), které umožňují uzavřít smlouvu bez současné fyzické přítomnosti smluvních stran, týkající se bankovních, platebních, úvěrových nebo pojistných služeb, smlouvy týkající se penzijního připojištění, smlouvy týkající se poskytování investičních služeb nebo smlouvy týkající se obchodů na trhu s investičními nástroji). Pravidla o finančních službách uzavíraných na dálku jsou právně zakotvena v ustanoveních § 1841 až 1851 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“).
Prostředky komunikace na dálku, které umožňují individuální jednání, mohou být použity jedině v těchto případech:
Objednávka musí být potvrzena neprodleně po jejím obdržení; to neplatí při uzavírání smlouvy výlučně výměnou elektronické pošty nebo obdobnou individuální komunikací.
Byla-li smlouva uzavřena na žádost spotřebitele s použitím takových prostředků komunikace na dálku, které neumožňují sdělit smluvní podmínky a další výše uvedené údaje (tzv. předsmluvní informace), sdělí poskytovatel finanční služby tyto informace okamžitě po uzavření smlouvy. K uzavření smlouvy, např. s využitím telefonu nedojde, pokud v průběhu rozhovoru nebude jednoznačným způsobem sjednán obsah závazku v rozsahu, představujícím podstatné náležitosti dané smlouvy a spotřebitel neprojeví jednoznačným způsobem vůli být sjednanými závazky vázán.
Následně uzavřená smlouva, jíž se sjednává poskytování finančních služeb, musí být v souladu s údaji, které byly spotřebiteli sděleny před uzavřením smlouvy. Má-li se obsah smlouvy přesto od těchto údajů lišit, musí to být spotřebiteli sděleno před uzavřením smlouvy a změny musí být ve smlouvě výslovně označeny; jinak platí jako obsah smlouvy údaj pro spotřebitele příznivější.
Jestliže byla uzavřena smlouva o finančních službách za použití prostředků komunikace na dálku, vzniká spotřebiteli právo na odstoupení od této smlouvy. Odstoupením se smlouva od samého počátku ruší a dochází tak k situaci, jako by smlouva vůbec uzavřena nebyla. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů od uzavření smlouvy.
Pokud byly zákonem požadované předsmluvní informace sděleny spotřebiteli až po uzavření smlouvy, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne, kdy mu byly tyto informace sděleny. Od smlouvy o životním pojištění nebo o penzijním připojištění má spotřebitel právo odstoupit ve lhůtě třiceti dnů ode dne, kdy byl podnikatelem informován, že byla uzavřena smlouva na dálku.
Jméno, právní forma, identifikační číslo zprostředkovatele a označení soudu, který toto číslo přidělil (včetně skutečnosti, že se jedná o zprostředkovatele) |
Společnosti JARO pojištění s.r.o. se sídlem Na hrázi 4551/3, Prostějov, 796 01, Česká republika, IČO: 27856461, zapsaná v obchodním rejstříku pod spisovou značkou C 91816 vedená u Krajského soudu v Brně dne 11.září 2008. Společnost JARO pojištění s.r.o. je zapsána v evidenci České národní banky jako samostatný zprostředkovatel dle zákona č. 170/2018 Sb. o distribuci pojištění a zajištění, tuto informaci je možné ověřit na internetové stránce: https://www.cnb.cz/cnb/jerrs |
Adresa sídla zprostředkovatele (včetně názvu státu) | Na hrázi 4551/3, Prostějov, 796 01, Česká republika |
Společnost jedná v roli | Pojišťovacího zprostředkovatele, veškeré informace jsou k dispozici www.jaropojisteni.cz |
Název a sídlo orgánu odpovědného za výkon dohledu | V České republice vykonává dohled nad činností pojistitele Česká národní banka se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1. |
Vyřizování stížností |
Stížnosti lze podat písemně na adrese sídla zprostředkovatele: Na hrázi 4551/3, Prostějov, 796 01, Česká republika, který se ke stížnosti písemně vyjádří nejdéle do 30 pracovních dnů od jejího přijetí, nebo u České národní banky (www.cnb.cz). Pro mimosoudní řešení sporů z pojištění je příslušná Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven (www.ombudsmancap.cz) anebo Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Případná žaloba může být podána u věcně a místně příslušného soudu v ČR. Komplexní informace je k dispozici na www.jaropojisteni.cz |
Právo rozhodné pro zprostředkování a pojistnou smlouvu | Pravidla o finančních službách uzavíraných na dálku jsou právně zakotvena v ustanoveních § 1841 až 1851 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „NOZ“). Právní vztahy z pojistné smlouvy se řídí právním řádem České republiky. |
Možnost odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a praktické pokyny pro toto odstoupení | Formulář pro odstoupení od smlouvy je ke stažení na adrese: https://www.jaropojisteni.cz.Tento formulář obsahuje i pokyny pro odstoupení od smlouvy, včetně adresy místa, na které má být oznámení o odstoupení od smlouvy zasláno. |
Povaha odměny pracovníků (v souvislosti se sjednávaným pojištěním) | Pojištění je sjednáváno prostřednictvím pojišťovacího zprostředkovatele, odměnou je provize. |
Způsob určení výše pojistného plnění nebo jiného plnění z pojištění | Je uveden v příslušných pojistných podmínkách uzavíraného produktu pojištění a v ustanovení občanského zákoníku. |
Důsledky pro zákazníka v případě porušení povinností vyplývajících z pojištění | Vyplývají z příslušných pojistných podmínek a ustanovení občanského zákoníku. |
Platby vyplývající z pojistné smlouvy a hrazené nad rámec pojistného (popř. způsob metody výpočtu, není-li možné určit jejich výši) | Žádné platby hrazené nad rámec pojistného nejsou. |
Chvilku, pracujeme na tom ...